Wednesday 25 January 2012

......Kalau aku jadik Ayu.......

Assalamualaikum...hai semua....

Da lame aku tak mencarut eh eh... salah2..mencorat coret sumthing..
Arini aku nak share sikit, kire macam aku nak bg feedback...macam refleksi la...pasal cite yang aku tengok baru2 ni... cite ni da lame da... cume baru first time aku concentrate tengok je...hihi.. 'LAGENDA BUDAK SETAN'... im pretty sure u guys da tengok kan? or da bace novel cite ni? am i rite? so do i la.... Okey, aku bukan nak mengulas panjang pon, just aku cume nak bagitau if aku as AYU dalam cite tu...

If aku jadik Ayu dalam cite tu, (Lisa Surihani)...aku mesti da lawan cakap mak aku suh kawin dengan Azmi tu... Kesian Kasyah... Ayu da janji akan tunggu dia... tetibe die kawin dengan orang lain... wat de.... hihi... Memang betol Ayu tersepit, mak die terhutang budi dengan si Azmi tu, tapi.. kan ade care boleh bagi penjelasan kat mak die.. Aku rase, Ayu ni tak de motivasi intrinsik...hahaha.... OK fine ! Or maybe sebab im the one yang degil nak mampuih...hahah...

Bagi aku, kita berhak bersuara...*if bende tu untuk kebaikan la*...even dengan parents kita... apa salahnya kita cakap apa yang kita tak puas hati.. so dat, nanti if sumthing happen, tak dela kita nak menyalahkan diorang rite? Aku pasti ! For sure parents kita faham... Yeah true ! yang restu mak bapak tu penting, tapi tak kan la mak bapak korang tak nak tengok korang bahagia kan?

Macam ada pengalaman je kan.....hahahaha.... Tapi, aku bukan la menentang bagi kamu kamu yang memang serahkan sumenya pada family... Memang ada orang cakap cinta lepas kahwin tu indah... But for me, cinta sebelum kahwin tu ada jugak baiknya.. Boleh lah kenal hati budi masing masing..Contohnya macam cita tu, Ayu tak bahagia pon dengan Azmi sebab sepanjang diorang becinta sebelum kahwin, die da tau da Azmi tu bastard...hahaha.... Tapi untuk dapat restu, still dia kahwin ngan Azmi...


Sayang seribu kali sayang...... pengarah tu terpaksa la buat cite macam tu sebab novelis tu da tulis macam tu...hehehe.... but still cite tu sangat best... touched ! Sedih sangat walaupon geram aku tengok...hihi... OH Kasyah ! hihi... OK la...till then... tu je la nak tulis... SEKIAN.


p/s : Aku rasa filem Melayu sekarang da semakin bagus... Kritik2 yang orang Malaysia suarakan diterima dengan positif... n dapat hasilkan product yang not bad i guess.... Ok la peeps... Hope pengarah-pengarah kita dapat hasilkan banyak lagi filem-filem n bukan sekadar adaptasi dari novel-novel sedia ada... dan dear my MR CAHRMING, dont worry lagi ok, selagi saya masih mampu pertahankan cinta kita,insyaALLAH i will >_<
^_^ thanks for spending y0ur time..like je kalau suke ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...