Monday 19 December 2011

neraka kat mane mummy ?

Assalamualaikum...hai.. hello...

eMmm.. finally tepikir gak aku untuk share something yang aku ase santai, tapi meaningfull... cite ni jadik baru jap tadi.. time tu, aku ngan akak aku, Iji tengah lepak-lepak kat hall sambil tu, anak2 buah pengarang jantung aku tengah sebok dok main permainan..main la sangat kan? abes satu umah main..

lame2, akak aku pon tak tahan la, ape lagi... mule la drama ubat batok cap ibu dan anak.. hehe.. bukan ape, aku ase, lpas ni akak aku kne makan ubat batok sebab penat menjerit.. hehe.. cite die macam ni la lebih kurang..

Iji : ALIYA ! ARIFF ! *ni la adegan iklan ubat batuk tu..
Mummy kate da kan jangan buat sepah! KEMAS SEKARANG!
Aliya: Mummy ni... baru nak main!
Iji : Degil eh! Tak nak masuk syurga ke?
Aliya: ..............
Ariff: Akak, syurga tu ape?
Aliya: Ish... adek ni, syurga tu, tempat ade pokok2 cantik..banyak pokok cantik..
Ariff: Macam mane nak pegi syurga kak?
Aliya: Mummy kate syurga ade bawah tapak kaki mummy...
Ariff: *blur tapi join kakak kemas mainan...

hmmmm... aku diam je tengok perbualan akak ngn adik.. dalam hati aku, bgos jugak Iji cite pasal syurga ni pade anak2 die.. tapi lawak jugak, diorang boleh pulak borak same sendiri pasal ni.. yang paling best, terus je kemas.. macam betul2 nak masuk syurga.. ALHAMDULILLAH.. bgosla.. aku harap.. sampai ke besor la diorang bg0s macam ni..
YELA... bukan ape,sebab da besor kan, faham2 jela.. da mane nak takot nye.. walaupon da tau,.. wat2 tak tau je.. bukan x takot, tapi... leka kejar dunia.. *ni tuju untuk aku la khususnya.. hehe...

eh.. jap la.. tak abes lagi conversation si kakak ngn mummynye...

Aliya: Mummy, da siap da.. kakak leh masok syurga kan?
Iji : ha.. macam ni baru boleh masok syurga.. tak melawan mummy..
Aliya: Mummy, neraka kat bawah tapak kaki sape?

haaaaaaaaa.... tu la die.. hii.. akk aku pon trus diam tengok aku.. aku ape lagi... huahuahua... gelak sakan la.. tula, len kali, nak cerita, cerita pakej la.. pasal neraka sekali.. baru la seimbang..

Best x cite tu?? Aku dapat pengajaran daripada moment ni.. care akak aku tu memang betul.. die btau n cite kat anak die pasal syurga.. tapi aku ase, kalau die cite jugak pasal nerake, akan lagi bagus.. sebab diorang akan dapat gambaran betapa teruknye dan dahsyatnye neraka.. haa.. yang kat bawah tapak kaki sape tu?? Tak dapat den nak menolongnye...

gambar sekadar hiasan.. kite diberi pilihan nak ke pintu mane kan?



Tu budak kecik, yang kite yang da tau ni, tak pulak risau kan ke mane kite nanti.. ish2.. (terase sehhh) Hmmm... tak pela.. selagi kite boleh berhijrah menjadi lebih baik, better we start now.. jangan sampai ade signboard 'NO ENTRY' kat pintu syurga untuk kite sudah la..nauzubillah..
haa... ni peringatan untuk semua.. especially si penulis... ^_^



ni la watak2 dalam cite ni... PUTERI NURSYAZA ALIYA(kakak),PUTERA NUR ARIFF(adek), SHARIFAH FADZIDAH(iji)..



^_^ thanks for spending y0ur time..like je kalau suke ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...